Электрондық коммерция не істейді?Электрондық коммерция-бұл интернет арқылы тауарлар мен қызметтерді сату. Электрондық коммерцияға көбінесе Сатушы, Сатып алушы және сатуды аяқтау үшін қажетті процестерді қолдайтын провайдерлер қатысады.
Қазақстанда сауданың қандай түрі дамыған?Қазақстанда электрондық коммерция қарқынды дамып келеді және e-com-дағы барлық дерлік тауашалардың өз ойыншылары бар. Қазақстандағы электрондық коммерция субъектілері төменде келтірілген:
- Базарлар мен маркеплейстер
- Сатып алушыларды тарту саласында жұмыс істейтін компаниялар (электрондық маркетинг және жарнама, әлеуметтік желілер, маркетплейстермен жұмыс)
- Сатуды басқару және тұтынушыларды басқару компаниялары (жекелендіру, Тұтынушы деректері, мазмұнды басқару, бақылау және талдау)
- Логистикалық компаниялар (логистиканы автоматтандыру, жеткізу, фулфилмент, кроссбординг)
- IT-компаниялар (сайтты автоматтандыру, интеграция, веб, мобильді қосымшалар, ақпараттық қауіпсіздік)
- Төлем және қаржы ұйымдары (онлайн-төлемдер, эквайринг, фискализация, B2B және b2c Кредиттеу, төлем жүйелері, кэшбэк, контрагенттерді тексеру)
- Салалық ұйымдар (оқыту, сертификаттау, форумдар)
Data Insight және cross Insights зерттеуінің мәліметтері бойынша, әсіресе жоғары өсу әлеуеті базарларда, жеткізілімде және аяқталуда, мазмұнды басқаруда, мониторинг пен талдауда, маркеплейстермен және әлеуметтік желілермен жұмыс істеуде байқалады.
Электрондық коммерция қандай бағыттарды қамтиды?Электрондық коммерция нарығының құрылымы бірнеше бағыттар туралы айтуға мүмкіндік береді. Қазақстанда электрондық коммерциядағы операциялардың 60% – дан астамы-бұл B2B-сатып алу, яғни компаниялар арасында тауарлар мен қызметтерді сату. 25% - дан астамы Бизнестің Жеке тұлғаларға тауарлар мен қызметтерді сатуы (b2c). Жеке тұлғалар арасында операциялар жүргізілген кезде шамамен 3% c2c сатып алуларынан келеді. Қалған операциялар әр түрлі форматта болуы мүмкін, мысалы, жеке тұлғалардың салықтар мен мемлекеттік алымдарды төлеуі.