Мы используем cookie-файлы
Хорошо

Қазақстандағы электрондық коммерция: e-commerce және онлайн төлемдер нарығының ерекшеліктері

Қазақстандағы электрондық коммерция және онлайн-төлемдер нарығының ерекшеліктері

Қазақстанда электрондық коммерция шамамен 10 жыл бұрын белсенді дами бастады және осы уақыт ішінде ecommerce нарығы әсерлі өсу қарқынына қол жеткізді. Global Data зерттеуіне сәйкес, халықаралық электрондық коммерция нарығы соңғы 10 жылда 5 еседен астам өсті, бірақ 2018 жылдан кейін өсу қарқыны баяулады. 2022 жылы ол 13% құрады, бұл Қазақстандағыдан 2 есе аз. Бұл ретте Қазақстан нарығын талдау елдегі электрондық коммерция ұйымының өз ерекшеліктері бар екенін көрсетеді, олар төменде қаралатын болады.

Қазақстанда электрондық коммерцияны дамыту

Пандемияға дейін нарық жаһандық қарқынмен өсті, жылына шамамен 14%. Бірақ 2021 жылы, Қазақстанда интернет-коммерцияның әртүрлі форматтары белсенді түрде пайда бола бастаған кезде, өсу қарқыны 40% - ға дейін өсті. 2022 жылы Қазақстанда онлайн бизнес белсенді дамуды жалғастырды және елдің ЖІӨ өсуіне елеулі үлес қоса отырып, 25% - ға өсті. 2023 жылы өсім аздап төмендейді деп болжануда, бірақ ол әлі де әлемдегі ең жоғары көрсеткіштердің бірі болып қала береді, 22%.

Электрондық сауданың дамуы, PWC зерттеуіне сәйкес, жылдам қарқынмен жүруде. Егер 2020 жылы Қазақстанда электрондық сауда шеңберінде тапсырыстар саны 20% – ға өссе, 2021 жылы – 45% - ға, ал 2022 жылы-33% - ға өсті. 2020 жылы орташа чек 51% - ға өсті, өйткені тұтынушылар тек қажетті тауарларды ғана емес, сонымен қатар қымбат тауарлар мен қызметтерді де онлайн сатып ала бастады. Алайда, соңғы екі жылда орташа чектің динамикасы тұрақтанды: 2021 жылы өсім 20% құрады, ал 2022 жылы ол болмады.

Қазақстандағы e-commerce нарығының дамуына не әсер етеді

Қазақстанда интернет бизнестің дамуына мынадай факторлар әсер етеді:
  1. Интернеттің жақсы енуі (85%-дан астам) және интернет қолданушыларының үлкен үлесі (17 миллионнан астам адам).
  2. Гаджеттерді белсенді пайдаланатын және онлайн сатып алулар жасайтын 25-35 жастағы жас белсенді халықтың үлкен үлесі.
  3. Қазақстандағы электрондық бизнес үшін көптеген сауда алаңдары мен мүмкіндіктері бар.
  4. Экономика мен тұтынушылардың табысының өсуі (жан басына шаққандағы ЖІӨ 11 мың АҚШ долларынан асады).
Технологиялық, демографиялық және экономикалық факторлар электрондық коммерцияның негізгі артықшылықтарын тудырады-дұрыс құрылған процестер арқылы қанағаттандыруға болатын жоғары сұраныс.

Қазақстандағы e - commerce нарығының болашағы

Global Data болжамы бойынша, Қазақстандағы e-commerce нарығы 2026 жылы 2,8 трлн көлеміне жетеді. теңге. Сатып алудың ең үлкен көлемі үй тауарлары мен электроника, киім мен аяқ киім, Сұлулық пен денсаулық, азық-түлік және қажетті тауарлар, кітаптар сияқты тауар санаттарында байқалады. Бұл ретте пайдаланушының табысы бойынша азық-түлік, электроника, киім мен аяқ киім, Сұлулық пен денсаулық, ойындар мен хобби сияқты тауар санаттары көш бастап тұрады.

Алдағы жылдарға арналған электрондық коммерцияның негізгі трендтері мынадай міндеттер болады:
  1. Инфрақұрылымдық және жеткізу проблемаларын, әсіресе ірі қалалардан тыс жерлерде шешу, постоматтар мен беру пункттерінің желілерін дамыту, қайтару мәселесін шешу.
  2. Сатып алушыларға ыңғайлы болу үшін төлем әдістерінің әртүрлілігін арттыру, бөліп төлеу мен микрокредиттеуді белсенді енгізу.
  3. Клиенттердің адалдығын нығайту, әртүрлі адалдық пен сыйақы бағдарламаларын құру.
  4. Жекелендіру, тауарды немесе қызметті таңдау, төлеу және жеткізу кезінде Сатып алушыға жеке тәжірибе жасау.

Қазақстанда төлем әдістерін дамыту

Интернеттегі сатып алулардың едәуір бөлігі әлі де қолма-қол ақшамен төленеді, шамамен 48%. Бірақ қолма-қол ақшасыз төлем әдістері танымал бола бастады. Сатып алулардың шамамен 21% - ы банктік шоттардан интернет немесе мобильді банкинг арқылы төленеді. Төлемдердің 13% карталардан жүзеге асырылады. Қазақстанда әрбір тұрғынға шамамен 4 карта келеді, олар айына 10 рет сатып алу үшін пайдаланылады.

Соңғы жылдары Google Pay және Apple Pay арқылы контактісіз төлем, QR-кодтар бойынша төлем, жеделхаттар арқылы төлем, сондай-ақ электрондық әмияндардан төлем, тіпті жеделхаттар арқылы төлем белсенді дамып келеді.

Қазақстандағы электрондық коммерцияның негізгі мәселелері

Электрондық коммерцияның проблемалары негізінен бұл нарықтың әлі жас болуына байланысты.
  • пайдаланушылардың онлайн-сатып алуларға деген сенімінің жеткіліксіздігі, атап айтқанда электрондық төлемдердің қорғалуына деген сенім;
  • тұтынушылардың көзқарасы әлі де қолма-қол ақшамен бәсекелесетін онлайн төлемдерге де әсер етеді. Алаяқтық операцияларды азайту және 3D Secure протоколы және PCI DSS стандарттары сияқты жеке және Төлем деректерін қорғаудың заманауи технологияларын пайдалану арқылы төлемдерге деген сенім артады;
  • логистикалық инфрақұрылым мен жеткізудің, атап айтқанда курьерлік жеткізудің, постоматтардың және тауарды алудың басқа да сервистерінің жеткіліксіз дамуы. Логистикалық тізбектерді оңтайландыру қажеттілігі;
  • интернет-дүкендер мен сайттардың клиенттік орталықтылығы жеткіліксіз. Тауарларды таңдау және салыстыру, сондай-ақ онлайн төлем кезінде пайдаланушының ыңғайлылығына және процестердің "жіксіз" болуына назар аудару қажет;
  • клиенттердің жоғары үміттері. Қазіргі заманғы пайдаланушылар онлайн-индустриядан тұрақты және сенімді процестерді, жоғары сапалы қызмет көрсетуді және дәстүрлі дүкендерге қарағанда төмен бағаны күтеді.

Қазақстандағы e-commerce дамуындағы Freedom Pay рөлі

Төлем әдістерінің әртүрлілігі, төлемдерді қабылдаудың тұрақтылығы және табысты төлемдерге жоғары конверсия онлайн-бизнестің тиімділігіне әсер ететін маңызды факторлар болып табылады. Freedom Pay әртүрлі төлем әдістерін қосуға және өшіруге, төлемдердің күйін бақылауға, қайтаруды рәсімдеуге және сату динамикасын талдауға мүмкіндік беретін ыңғайлы платформаны ұсынады. Freedom Pay-мен бір келісімшарт жасасу арқылы компания жаңа тауашалар мен нарықтарды өсіру және жаулап алу құралдарын алады.

Freedom Pay-дітөлемсеріктесі ретінде таңдаудың ең жақсы 3 себебі:
  • төлем қызметі бірнеше банктермен жұмыс істейді, бұл банктердің бірінде техникалық проблемалар туындаған жағдайда төлемдерді қайта бағыттауға мүмкіндік береді. Сондықтан төлем қызметі сәтті сатып алуға жоғары конверсияны қамтамасыз етеді, яғни компания көбірек айналымға ие болады;
  • компания әртүрлі мақсатты аудиториялар үшін әртүрлі төлем әдістерін қоса алады, мысалы, шағын күнделікті сатып алулар үшін ұялы телефон баланстарынан төлемдер танымал, ал жас белсенді аудитория смартфондардан контактісіз төлем жасау мүмкіндігін бағалайды;
  • компания өз бизнесін тиімді етудің қосымша жолдарын таңдай алады, мысалы, тұрақты төлемдерді қабылдау, пошта арқылы және мессенджерлерде жеке шот-фактуралар жасау, сондай-ақ өз клиенттері мен қызметкерлеріне ақшаны қауіпсіз аудару.
Қазақстандағы электрондық коммерцияның ерекшеліктерін былайша қорытындылауға болады: e-com ел нарығы қазір BCG матрицасына сәйкес "жұлдыз" мәртебесінде әлемдегі ең перспективалы нарықтардың бірі болып табылады. Бірақ бұл нарықта табысты бизнес құру үшін оның әлсіз жақтарын нақты түсініп, тұтынушылар үшін қосымша құндылық тудыратын шешімдерді табу үшін процестер мен серіктестіктерді құру қажет.
Электрондық коммерция не істейді?
Электрондық коммерция-бұл интернет арқылы тауарлар мен қызметтерді сату. Электрондық коммерцияға көбінесе Сатушы, Сатып алушы және сатуды аяқтау үшін қажетті процестерді қолдайтын провайдерлер қатысады.

Қазақстанда сауданың қандай түрі дамыған?
Қазақстанда электрондық коммерция қарқынды дамып келеді және e-com-дағы барлық дерлік тауашалардың өз ойыншылары бар. Қазақстандағы электрондық коммерция субъектілері төменде келтірілген:
  1. Базарлар мен маркеплейстер
  2. Сатып алушыларды тарту саласында жұмыс істейтін компаниялар (электрондық маркетинг және жарнама, әлеуметтік желілер, маркетплейстермен жұмыс)
  3. Сатуды басқару және тұтынушыларды басқару компаниялары (жекелендіру, Тұтынушы деректері, мазмұнды басқару, бақылау және талдау)
  4. Логистикалық компаниялар (логистиканы автоматтандыру, жеткізу, фулфилмент, кроссбординг)
  5. IT-компаниялар (сайтты автоматтандыру, интеграция, веб, мобильді қосымшалар, ақпараттық қауіпсіздік)
  6. Төлем және қаржы ұйымдары (онлайн-төлемдер, эквайринг, фискализация, B2B және b2c Кредиттеу, төлем жүйелері, кэшбэк, контрагенттерді тексеру)
  7. Салалық ұйымдар (оқыту, сертификаттау, форумдар)
Data Insight және cross Insights зерттеуінің мәліметтері бойынша, әсіресе жоғары өсу әлеуеті базарларда, жеткізілімде және аяқталуда, мазмұнды басқаруда, мониторинг пен талдауда, маркеплейстермен және әлеуметтік желілермен жұмыс істеуде байқалады.

Электрондық коммерция қандай бағыттарды қамтиды?
Электрондық коммерция нарығының құрылымы бірнеше бағыттар туралы айтуға мүмкіндік береді. Қазақстанда электрондық коммерциядағы операциялардың 60% – дан астамы-бұл B2B-сатып алу, яғни компаниялар арасында тауарлар мен қызметтерді сату. 25% - дан астамы Бизнестің Жеке тұлғаларға тауарлар мен қызметтерді сатуы (b2c). Жеке тұлғалар арасында операциялар жүргізілген кезде шамамен 3% c2c сатып алуларынан келеді. Қалған операциялар әр түрлі форматта болуы мүмкін, мысалы, жеке тұлғалардың салықтар мен мемлекеттік алымдарды төлеуі.